13 feb. 2009

Covrigi evreiesti


Timp de preparare:
(complexitate ridicata)
Ingrediente:
400 g faina
15 g drojdie proaspata sau 2 lc drojdie uscata
1/4 l lapte
50 g unt
30 g zahar pudra
1/2 lingurita sare
1 ou,
galbenusul separat de albus,
galbensul se amesteca cu 1 lc apa rece mac, susan, dupa preferinte
Mod de preparare:
Fierbeti laptele, luati vasul de pe foc, adaugati uleiul si zaharul pudra. Amestecati pana nu se mai ridica uleiul. Lasati sa se racoreasca pana devine cald. Adaugati drojdia si lasati 10 minute sa creasca.Se adauga albusul batut cu sarea, apoi faina. Framantati pana devine un aluat moale si elastic. Il framantati.Sa creasca 15 minute pe o placa tapetata cu faina. Se formeaza o bila, se unge cu ulei si se lasa la crescut o ora.Se formeaza bucati din aluat, de aprox. 60 g fiecare. Apoi se fac covrigi: se vede in poze cum.Se pune o oala cu apa la fiert si se fierb covrigii, z 15 secunde fiecare, daca e mai mult isi pierd forma. Se scot si se scurg de apa, dupa care se pun in tava unsa cu unt, se ung cu galbenusul batut cu lingurita de apa rece, se presara cu mac, susan sau ce vreti si se baga la cuptor la 200 C 20 min.

2 comentarii:

  1. Buna!
    Uite ca am gasit pe cineva din Constanta care are un blog culinar! Felicitari pt. blog si mult succes in continuare! Imi place blogul tau ca ai retete interesante si exotice. Cu permisiunea ta am sa te adaug la listuta mea cu bloguri delicioase.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Bogdan! In primul rand multumesc de vizite. Apoi imi place principiul care sta la baza constructiei blogului tau. Desi traiesc in Canada unde fast food-ul este la mare rang, incerc sa-mi hranesc familia cat mai sanatos si mi-am molipsit si prietenii. Imi plac retetele tale si iti doresc succes la gatit! Si o urare din tara hocheiului: HAPPY VALENTINE'S DAY!

    RăspundețiȘtergere

eXTReMe Tracker