3 feb. 2009

Varza cu ciolan si carnati de casa


Ingrediente:
1 ciolan porc (afumat sau normal)
2-3 carnati
100 gr untura (150 ml ulei)
4-5 catei usturoi
1 lingurita boia dulce
1 lingurita chimen macinat
1/2 lingurita piper macinat
1 lingura faina
400 gr smantana
1 legatura marar verde (eu am folosit marar uscat)
1 kg varza murata marunta1-
1.5 l supa carne (sau apa daca nu aveti supa)
Preparare:
Ciolanul il taiem felii, il frecam din abundenta cu sare si pe uleiul incins il prajim pe toate partile. Dupa ce l-am prajit il scoatem deoparte si pe uleiul ramas calim ceapa taiata marunt si usturoiul maruntit. Tragem deoparte vasul dupa ce ceapa s-a calit, adaugam 1 lingurita boia, 1 lingurita chimen macinat, si 1/2 lingurita piper macinat. Amestecam apoi adaugam inapoi bucatile de ciolan prajit. Turnam peste totul circa 1 l supa (sau apa) si punem vasul acoperit cu un capac la cuptorul incalzit din timp unde il vom lasa pana bucatile de ciolan sunt moi ( eu am lasat la cuptor circa 1 ora). Daca mai e nevoie de apa sau supa mai adaugam pana ciolanele devin moi. In momentul in care furculita patrunde usor in bucatile de carne adaugam varza murata spalata in prealabil in apa rece, adaugam un pic de apa ( supa ) daca mai e necesar si punem inapoi la cuptor pana se inmoaie si aceasta. Intr-un vas se amesteca 400 gr smantana cu 1 lingura faina si legatura de marar tocat marunt si acestea se adauga la ciolanul cu varza. Se amesteca si se da la cuptor sa mai dea 2 - 3 clocote.
Se serveste fierbinte, eventual cu un surplus de smantana.
Timp Preparare: 1 ora, Complexitate: redusa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eXTReMe Tracker